Tuesday, October 27, 2009

.::AyaT al-QuRaN PaDa KuLiT BaYi::.

MOSCOW - Pakar-pakar perubatan di Rusia bingung berikutan penemuan ayat-ayat suci al-Quran dan Arab pada kulit seorang bayi berusia sembilan bulan di Dagestan, Rusia, lapor sebuah akhbar semalam.
Ayat-ayat itu muncul pada belakang, tangan, kaki dan perut Ali Yakubov pada setiap malam Isnin dan Jumaat sebelum hilang tetapi diganti dengan beberapa ayat al-Quran baru dua kali seminggu.
Pakar-pakar perubatan Rusia menyatakan, mereka tidak tahu bagaimana fenomena itu boleh berlaku selepas perkataan Allah mula muncul pada dagu bayi tersebut ketika dia berusia beberapa minggu.



Namun, ketika mengulas mengenainya, pakar-pakar perubatan dan keluarga bayi itu mengaku bahawa ayat-ayat suci itu menjelma sendiri pada badan Ali dan bukan ditulis oleh manusia.
"Ali akan berasa kurang sihat manakala suhu badannya meningkat kepada 40 darjah Celsius setiap kali ia berlaku menyebabkan dia menangis," kata ibunya Madina Yagubova.
Kini, tempat Ali dilahirkan iaitu di Kampung Red Oktober, Dagestan menjadi tumpuan orang ramai yang mahu melihat keanehan itu.






Paparan mengenai kejadian aneh di Dagestan, wilayah selatan Rusia yang menjadi sasaran pertempuran antara tentera Rusia dengan pejuang-pejuang Islam itu turut dipaparkan di laman perkongsian video YouTube.
"Ali merupakan tanda kebesaran Allah. Kelahirannya di Dagestan bagi menyedarkan penduduknya supaya bersatu," kata seorang ahli parlimen di wilayah itu, Akhmedpasha Amiralaev. - Agensi

Thursday, October 22, 2009

.::DiAloG RASULULLAH dEngAn iblis laknatuLLAH::.

Soalan Nabi s.a.w "Siapa yang mencahayakan muka engkau ?"
Jawab Iblis "Orang yang berdosa, bersumpah bohong, saksi palsu, pemungkir janji."

Soalan Nabi s.a.w "Apakah rahsia engkau kepada umatku ?"
Jawab Iblis "Jika seorang Islam pergi buang air besar serta tidak membaca doa pelindung syaitan, maka hamba gosok-gosokkan NAJISNYA sendiri ke badannya tanpa dia sedari"

Soalan Nabi s.a.w "Jika umatku bersatu dengan isterinya,bagaimana hal engkau ?" Jawab Iblis "Jika Umat Tuan hendak bersetubuh dengan isterinya Serta membaca doa pelindung syaitan, maka larilah hamba dari mereka. Jika tidak hamba akan bersetubuh dahulu dengan isterinya, dan bercampurlah benih hamba dengan benih isterinya.

Jika menjadi anak maka anak itu akan gemar kepada pekerjaan maksiat, malas pada kebaikan, durhaka. Ini semua kerana kealpaan ibu bapanya sendiri. Begitu juga jika mereka makan tanpa membaca Bismillah, hamba yang dahulu makan daripadanya. Walaupun mereka makan, tiadalah rasa kenyang."

Soalan Nabi s.a.w "Dengan jalan apa boleh menolak tipu daya engkau ?"

Jawab Iblis "Jika dia berbuat dosa, maka dia kembali bertaubat kepada Allah, menangis kesal akan perbuatannya. Apabila marah segeralah mengambil air sembahyang, maka padamlah marahnya."

Soalan Nabi s.a.w "Siapakah orang yang paling engkau lebih suka ?"
Jawab Iblis "Lelaki dan perempuan ! yang tidak mencukur atau mencabut bulu ketiak atau bulu ari-ari (bulu kemaluan) selama 40 hari.
Di situ lah hamba mengecilkan diri, bersarang, bergantung, berbuai seperti pijat pada bulu itu."

Soalan Nabi s.a.w "Hai Iblis ! Siapa pula yang bersekutu dan bersekedudukan dengan engkau ?"
Jawab Iblis "Iaitu apabila bertemu lelaki dengan perempuan muda, maka hamba duduk pada leher perempuan-perempuan muda itu, hamba hiaskan mukanya dengan jelingan dan senyuman yang menarik hati. Apabila dipandang belakangnya maka terpandang lehernya yang halus dengan pinggang dan punggung yang bergerak-gerak yang membangkitkan nafsu.

Manakala di pandang depannya, hamba hiaskan dadanya dengan bergerak-gerak kedua kuntum yang melekat pada dadanya, lalu hamba panah pada jantung hati keduanya atau salah satu daripadanya hingga bergerak-gerak keinginan nafsu syahwatnya. Apabila orang tersebut tidak memelihara hatinya, nescaya tidak terpeliharalah farajnya (kemaluannya). Sesiapa yang tidak memelihara kemaluannya nescaya tiadalah terpelihara imannya".

Soalan Nabi s.a.w "Hai Iblis ! Dimana tempat engkau diam ?"
Jawab Iblis "Iaitu pada rumah-rumah berhala dan pada batu, Kayu dsb. Apabila mereka menyembah selain daripada Allah, maka hamba cenderungkan hati mereka supaya bertambah yakin pada perbuatan yang syirik. Berapa ramai umat tuan yang telah hamba pesongkan masuk ke rumah berhala Majusi dan Hindu itu menunjukkan bertapa nipisnya iman mereka"

Soalan Nabi s.a.w "Hai Iblis ! Siapakah yang menyokong engkau ?“
Jawab Iblis "Iaitu orang yang tidak bertaubat dan suka Ketawa ketika berbuat dosa itu. Ya Nabi Allah ! Sesungguhnya telah hamba binasakan sekelian manusia dengan mengerjakan dosa daripada pelbagai maksiat, maka betapa sukanya hamba, tiba-tiba mereka itu mengucap La Illahillah dan istighfar maka binasalah hamba dengan sebab ucapannyanya itu"

"Lagi satu keuntungan yang besar kepada hamba ialah orang tua dan kanak-kanak yang bersiul itulah anak buah hamba, kerana pada masa hamba dibuang ke dunia hamba mengembara dengan bersiul-siul dan orang yang bersiul itu penghibur Iblis Syaitan"

Soalan Nabi s.a.w "Hai Iblis ! Sekarang apakah kesudahan ikhtiar Engkau di atas umatku, kerana Aku telah dibangkitkan ke dunia ini Bagi menyelamatkan sekelian bani Adam daripada kafir kepada iman, dari gelap-gelita kepada terang-benderang"
Maka Iblis pun mengangkatkan kepalanya ke hadrat Allah katanya "Ya Rabbi, demi kemuliaan Engkau, sentiasalah hamba Akan berusaha dengan bersungguh-sungguh untuk menarik sekelian Anak Adam kepada berbagai-bagai jalan maksiat. Selama ada nyawa di Dalam batang tubuh mereka itu, hamba jadikan pemuda-pemudi bercampur Berkenalan supaya senanglah hamba mencelah di dalamnya"

Maka firman Allah SWT :

"Hai Malaun (yang dilaknat - Iblis)! Demi kebesaran Ku dan ketinggian Ku ! Bahawa Aku sentiasa sedia Mengampuni dosa umat Muhammad selagi mereka itu meminta ampun kepada Ku".


Maka kata Iblis "Ya Rasulullah ! Bahawasanya hamba sangat hairan Melihat dua macam hal sekelian hamba Allah.

1. Mereka itu mengaku kasih kepada Allah padahal mereka itu Taat kepada hamba dengan berbuat maksiat
2. Mereka sangat marah kepada hamba tetapi mereka itu mengikut hasutanku.

Maka datang firman Allah "Hai Malaun ! Demi kemuliaanKu Dan kebesaranKu, Aku anugerahkan atas umat Muhammad dua kebahagiaan;

Kasih mereka kepadaKu, Aku jadikan kaffah (penebus dosa) bagi Maksiat mereka kerana perdayaan mereka Marah mereka kepada engkau (IBLIS) Aku jadikan kaffah (penebus dosa) bagi maksiat mereka kepadaKu"


Setelah itu Rasulullah SAW pun menghalau Iblis. Iblis pergi Dengan hati yang sangat duakcita kerana tipu dayanya telah diketahui Oleh umat Muhammad SAW.


Rasulullah s. a. w. Bersabda :
"Sampaikan dari Ku walau pun sepotong ayat"

Tuesday, October 20, 2009

.::AkU WaNiTA & Air MaTA::.

Hari ini aku nak bercerita tentang air mata; Kenapa wanita mudah menangis? Sudah terlalu sinonim wanita dan air mata bukan? Jadi jom kita pelajari tentang air mata seorang wanita.
Lima jenis tangisan berkualiti :
1. Tangisan orang yang bertaubat
2. Tangisan seorang hamba ketika bermunajat
3. Tangisan ketika mengenang pengorbanan Rasulullah S.A.W dan para sahabat.
4. Tangisan ketika melahirkan rasa syukur dan redha.
5. Tangisan ketika menzahirkan kebahagiaan. (Ibu menangis kerana anak berjaya dalam
exam)

Tahukah kalian bahawa, setiap tangisan wanita mempunyai komposisi yang berbeza. Jika dia menangis kerana terharu komposisinya berbeza dengan tangisan kerana merajuk. Hoho~ Sesuatu yang menarik bukan? Sungguh Allah Maha Bijaksana. Mereka yang berjiwa seni juga amat mudah menangis. Jadi kalau kita nak menegur, bercakap atau memberi komen kepada mereka yang berjiwa seni sebaiknya kita menggunakan kata-kata yang lembut dan penuh hikmah. :D

Punca wanita menangis :

1. Mencuci mata. (perempuan cuci mata dengan menangis. Lelaki cuci mata? Huhu~)
2. Mengeluarkan kimia stress dalam badan. Selepas menangis wanita akan mencapai tahap
emosi yang paling rendah dan akan kembali stabil.
3. Wanita mudah teruja dengan sesuatu perkara hingga mengundang air mata. Contoh,
apabila seorang anak yang jauh di mata mengucapkan kata rindu dan sayang pada ibu,
kebiasaannya akan mengundang hiba si ibu.
4. Keinsafan dan penyelesaian sesuatu masalah. Wanita menangani masalah dengan air mata
dahulu baru diikuti dengan tindakan.
5. Ugutan emosi. Kebiasaan ugutan emosi ini untuk lelaki, kebanyakkan
lelaki/suami/ayah/abang akan berasa tidak selesa/serba salah/ risau sekiranya wanita
mula menangis.

Aku pernah mendengar seorang perempuan bertanya kepada pakar motivasi mengenai dirinya yang mudah menangis jika menegur sahabatnya walaupun sahabatnya bersalah. Lalu, pakar motivasi bertanya kepada dia;

+ Awak anak nombor berapa?
Anak sulung.

+ Ikut muka siapa?
Ikut muka emak.

Lantas, pakar motivasi itu menyatakan kebiasaan anak sulung mudah menangis kerana ketika ibunya mengandung anak yang pertama ibu akan mempunyai mainan emosi yang tinggi hingga mudah menangis. (Hoho~ Anak sulung oh anak sulung) Seterusnya beliau menyatakan mungkin kerana gadis tersebut lebih mirip ibunya secara tidak langsung sikap ibunya juga turut tumpah kepada dia. Kebiasaannya begitu, jika seorang anak mirip wajah ayah maka dia akan lebih mengikut sikap dan rentak ayahnya begitu juga sebaliknya.
Kajian turut menunjukkan bahawa wanita akan menangis sekiranya kita bercerita mengenai cerita sedih yang pernah dilaluinya walaupun cerita itu telah dialami seminggu/sebulan/setahun yang lalu bahkan sepuluh tahun yang lalu. Owh, sungguh hati wanita begitu sensitif..huhu~ Kebiasaan tangisan kali kedua mahupun kali ketiga itu adalah kerana redha dan insaf. Alhamdulillah, moga air mata kita itu akan mendapat rahmat dari Ilahi. InsyaALLAH. :)

Kita telah tahu jenis tangisan dan punca tangisan wanita, seterusnya mari kita lihat kesan tangisan wanita :

1. Wanita yang menangis akan mendapat perhatian. (Ini paling besh sekali,P.E.R.H.A.T.I.A.N) :D
2. Menyebabkan lelaki menjadi bingung.
3. Suasana sekitar akan tergugat. (Lihat sahaja kalau ibu menangis, pasti ayah dan anak-
anak akan rasa serba tidak kena. Pasti suasana yang ceria mampu bertukar hiba melihat
seorang ibu menangis)
4. Orang lain akan mendapat mesej.
5. Mata bersih dan sihat. ;)

Ada juga yang menyatakan asuhan sedari kecil juga menyebabkan mengapa wanita mudah menangis. Kalau kita lihat, anak lelaki sekiranya menangis pasti ibu bapa akan berkata, ‘ Abang mana boleh menangis, abang lelaki ‘ , ‘ Lelaki mana boleh menangis, nanti tak macho la’ , Ish, tak hensemlah lelaki menangis, macam perempuan ‘. Jadi, secara tidak langsung perempuan dan menangis sinonim manakala lelaki dan air mata menunjukkan kelemahan. Huhu~ Tiada salahnya seorang lelaki menangis.

Rasulullah S.A.W sendiri mudah menangis, baginda menangis ketika membaca al-quran, ketika berkhutbah, ketika solat dan ketika mengingati umatnya yang tidak mampu untuk menghadapi ujian dari Allah S.W.T . Syidad bin Ausi berkata, "Suatu hari saya melihat Rasulullah S.A.W sedang menangis, lalu saya pun bertanya beliau, Ya Rasulullah, mengapa anda menangis?" Sabda Rasulullah S.A.W, "Ya Syidad, aku menangis kerana khuatir terhadap umatku akan perbuatan syirik, ketahuilah bahawa mereka itu tidak menyembah berhala tetapi mereka berlaku riak dengan amalan perbuatan mereka." Baginda menangis pada tempat yang sepatutnya baginda menangis. Jadi lelaki menangis bukan ikon kelemahan. Huhu~
Seterusnya mari kita lihat cara untuk menangani wanita menangis:

1. Wanita menangis kerana melaungkan suara hati mereka. Mungkin mereka ingin beritahu
kepada suami mereka, mereka mahukan perhatian daripada suami. Jadi fahami suara hati wanita.
2. Sekiranya wanita menangis, peluk atau peganglah tangan mereka. Kajian menunjukkan wanita akan berasa lega/selamat/selesa sekiranya dipeluk atau digenggam tangannya ketika mereka menangis.
3. Wanita juga mudah merasa hiba sekiranya pasangan meninggikan suara kepadanya. Walaupun kata-kata itu bukan bertujuan untuk memarahi tetapi jiwa wanita akan mudah terusik dengan suara yang meninggi.
4. Sekiranya wanita sedang menangis di dapur, bawakan dia ke ruang tamu atau tempat
lain. Mungkin dia menangis di dapur kerana kek coklat yang dibuatnya tidak jadi..Huhu~ Siapa tahukan? :D

Moga tips ini berguna untuk kita bersama. Untuk yang lelaki ini mungkin sesuai untuk dipraktikkan kepada ibu atau isteri anda. Untuk yang wanita pula ini mungkin boleh kita gunakan semasa bersama ibu, sahabat, adik mahupun kakak kita. ;) Wanita memerlukan enam perkara dalam kehidupan seharian mereka iaitu perhatian, persefahaman, hormat, kesetiaan, pengesahan dan keyakinan manakala lelaki pula memerlukan kepercayaan, persetujuan, penghargaan, kekaguman, keizinan dan galakan. Huhu~

Monday, October 19, 2009

.::KISAH KARTINA KAMARUDDIN YG MURTAD::.

Jika anda masih ingat kisah Hartina yg murtad..
Dengarlah cerita ini yg diceritakan sendiri oleh bapa nya Hj Kamarudin
kpd wartawan sebuah majalah baru-baru ini..
Sungguh menyedihkan..
Polis tu pula mcm mala-un..bertindak tanpa panduan iman..
Betapa lemahnya sistem pendaftaran negara.. tiada langsung rasa ingin
memneylamatkan akidah sesama muslim.
Kisah Hartina

Assalamualaikum. ......... .. .kita baca la apa yang ditulis ni....buat pedoman kita dan keluarga kita....... kes hartina Moga kita semua jadikan sebagai pengajaran dan jenguk2 lah anak2 kita, adik2 kita,saudara2 seIslam kita....Trully,Kes Hartina Kamarudin heboh diperkatakan sekitar awal tahun 1996 lagi.Bagi mengetahui hal sebenar, pihak majalah Muslimah sempat menemui bapanya,Encik Kamaruddin Abdul Karim,abang sepupunya En Borhan Abd.Aziz dan adiknya Syukur Yazit Kamaruddin yang sudi menceritakan rentetan peristiwa tersebut.
Malangnya ibunya, Puan Kalsom Ghani tidak mahu ditemubual atas sebab peribadi. Berikut adalah penjelasan En. Kamaruddin yang sudah terlalu banyak menempuh dugaan dan ujian dalam memastikan anaknya Hartina dapat dikembalikan kepada Islam.Hartina dilahirkan pada 15 Mac 1974 di Kampar Perak. Beliau mendapat pendidikan awal pada peringkat rendah dan menengah di Anglo Chinese School A.C.S), Kampar. Hartina merupakan anak kedua daripada empat beradik.Yangpertama meninggal ketika berusia 15 hari , kedua Hartina,ketiga Azliza (17tahun) dan keempat Syukur Yazit (16 tahun). Dari segi kasih sayang, tidak dinafikan Hartina mendapat sepenuh perhatian,
mungkin ini salah satu dari kesilapan yang telah kami lakukan.Perbezaan antara Hartina dan adiknya agak jauh iaitu kira-kira enam tahun.Dia amat manja, maklumlah bagi pasangan seperti kami yang telah merasai kehilangan anak sulung semasa dalam pantang memang menyedihkan.
Bayangkan bagaimana perasaan kami setelah kehilangan anak, mendapat penggantinya
setahun kemudian.Kehadiran Hartina mengubah hidup kami , kasih kami
tertumpah kepadanya ibarat kata pepatah "bagai menatang minyak yang penuh".
Disebabkan sewaktu itu hanya dia seorang anak kami, segala permintaannya kami penuhi.Setelah tamat sekolah, dia mengikuti kursus komputer diKampar.Tidak lama kemudian dia mendapat pekerjaan di Hock Hua Bank Jalan Klang Lama Kuala Lumpur . Pada tahun 1993 diabertukar ke MayBank, juga terletak diJalan Klang Lama. Inilah kali pertama kami berjauhan dengannya.Untuk kemudahannya saya telah membelikan sebuah rumah untuknya yang terletak di Sri Sentosa. Dia tinggal bersama rakan-rakannya di rumah itu.Bermula dari situ perhubungan keluarga kami mula renggang kerana kami sudah tinggal berasingan. Walaupun begitu kami sering menziarahinya di Kuala Lumpur..
Segalanya bermula pada 26 Mac 1996. Saya bersama isteri pergi
kerumahnya di Kuala Lumpur kerana kebiasaannya pada 15 Mac setiap tahun kami
menyambut hari lahirnya. Pada tahun tersebut (1996) dia kata tidak dapat balik
kampung. Di sebabkan pada tarikh itu saya ada menerima tempahan sate
En.Kamaruddinbernia ga sate di Pekan Kampar, Perak), jadi kami tidak
dapat pergi ke rumahnya pada tarikh itu. Kami pergi dua minggu selepas itu
iaitu pada 26Mac 1996. Setibanya di rumahnya, kami dapati rumahnya berkunci,
telahan saya mungkin dia belum pulang dari kerja.Kebetulan saya memang ada
kunci spare,saya membuka pintu dan masuk ke dalam rumah. Lebih kurang jam 6.00
petang.Dia pulang bersama seorang lelaki India .
Dia terkejut melihat kedatangan kami dan saya sendiri terkejut keranat tidak
menyangka dia pulang bersama seorang lelaki. Memang sebelum ini ramai
yang ingin masuk meminang dan dia menyatakan yang dia telah ada seorang
kawan,saya kata kalau ada kawan lebih elok terus datang meminang. Setelah
melihat keadaannya, baru terlintas difikiransaya kawan yang dimaksudkan ialah
lelaki India tersebut.
Walaupun kami datang setiap bulan,kami tidak dapat menghidu langsung
pergerakannya dan dia sendiri menyembunyikannya dari pengetahuan kami.
Melihat keadaannya , saya menyoal Hartina "Siapa yang kamu bawa ini?"Baru kami tahu hal sebenarnya, yang lelaki India itulah teman lelakinya.Sebaik saja kami bertanya Rajeswaran (lelaki India tersebut) bila dia ingin memeluk Islam jika benar-benar inginkan Hartina, Hartina terus menunjukkan surat-surat di antaranya surat sumpah bertarikh 1 September 1995 yang mengatakan bahawa dirinya tidak mempraktikkan agama Islam lagi, telah menukar namanya kepada Nivashiny Rajeswaran dan surat pendaftaran
perkahwinan mereka bertarikh 24 Mac 1996. Saya mempertikaikan surat sumpah tersebut kerana bagaimana mereka (pihak berkuasa) boleh mengesahkan apa saja kenyataan pemohon tanpa meneliti terlebih dahulu.Berdasarkan surat sumpah melalui peguamnya yang menyatakan dia tidak mempraktikkan ajaran Islam, ternyata pembohongan semata-mata.Sepanjang zaman tempoh dia tinggal bersama kami dia telah dididik dengan ajaran
Islam,sepanjang zaman persekolahannya saya tidak pernah mendengar apa-apa mengenai Hartina tidak mempraktikkan Islam walaupun daripada kawan-kawannya sendiri. Setelah berlaku perkara ini barulah saya tahu rupa-rupanya lelaki India itu bersekolah di sekolah yang sama dengan Hartina dan tinggal di Mambang di Awan,Kampar. Memanglah di sekolah Hartina ramai kawan lelaki tetapi saya tidak pernah mengesyaki apa-apa, maklumlah zaman sekolah memang banyak bergaul dengan rakan lelaki. Kami juga baru tahu si lelaki itu Bekerja di Public Bank di Jalan Kelang Lama. Ini bermakna sudah lama mereka berkawan yang hairannya kami tidak dapat menghidu langsung perhubungan
mereka.Bermakna sepanjang tempoh berulang dari Kuala Lumpur ke Kampar setiap
bulan pun kami tak dapat hidu.Sedangkan pada hari Raya Puasa tahun 1996
iaitu pada 21Feb 1996 Hartina balik kampung dan kami sekeluarga
bersembahyang bersama-sama. Bermakna ketika itu dia telah berkawan dengan lelaki
India itu dan telah menukar nama dan agamanya, bagaimana kami tidak
mengetahuinya langsung? Pada hari itu (26 Mac 1996) selepas bertembung dengan mereka
pada 6.00petang, kami telah berbincang mengenai kedudukan mereka sehingga 10.30malam.
Keadaan menjadi tegang kerana si lelaki tetap dengan keputusannya untuk tidak menukar agamanya dan mengatakan Hartina telah menjadi isterinya.Dia mula memegang hand-phone sambil mendail nombor.Tidak lama kemudian seorang demi seorang kawan-kawannya tiba di rumah itu. Mereka sudah ramai sedangkansaya hanya bersama isteri. Yang menghairankan saya Hartina ketika itu membisu sahaja. Semasa itu saya yakin Hartina masih Islam tetapi telah dipaksa membuat surat sumpah yang mengatakan dia tidak mempraktikkan lagi agama Islam. Berhubung dengan itu mereka (pihak lelaki) telah menukar namanya dari Hartina kepada Nivashiny Rajeswaran.Dalam peraturan
perkahwinan India, seseorang yang masih bernama Islam tidak boleh berkahwin
dengan lelaki India.Oleh sebab itu Hartina menukar namanya terlebih dahulu
kemudian baru membuat pendaftaran perkahwinan.
Saya yang tidak dapat pergi ke Kuala Lumpur pada 15 Mac1996 untuk
menyambut hari jadi Hartina dan telah pergi pada 26 haribulan sedangkan
pendaftaran perkahwinan telah dibuat pada 24 Mac1996 ini bermaknasaya telah
terlewat dua hari. Bermakna hak Hartina sebagai anak sudah tiada kerana dia
telah menjadi isteri orang. Bila orangnya sudah ramai di rumah tersebut,baru lelaki
itu berani menunjukkan segala dokumen-dokumennya. Bila ditunjukkan kepada
saya,saya terkejut, jantung saya berdegup.Saya sebelum ini memang ada
penyakit jantung.Ditambah dengan kejadian hari itu saya benar-benar
terkejut.Sayabersam a isteri berpandangan sendiri.
Apa yang boleh kami lakukan sedangkan kami hanya berdua sahaja. Saya
mencadangkan kepada isteri saya agar kami membuat laporan polis. Kami
terus ke balai polis berhampiran iaitu di Petaling Jaya. Laporan itu tidak
diterima kerana polis mengatakan yang perkahwinan mereka sah. Yang
menyedihkan polis itu juga orang Melayu dan urusan endaftaran
perkahwinan dan tukar nama sebelum ini semua dikendalikan oleh orang Melayu. Jadi
saya kata, kepada siapa saya dapat mengadu ?.Mereka menyuruh saya membuat
laporan ke Jabatan Agama Islam Wilayah(JAWI) mengatakan anak saya telah
dilarikan. Jadi pada 27Mac 1996 (sehari selepas itu) saya membuat laporan
polis. Selepas membuat laporan polis, saya dan isteri pulang ke rumah,
kami tunggu Hartina dan lelaki India itu tetapi mereka tidak pulang kerumah
pada malam itu.
Selepas itu saya membuat aduan di pejabat Agama Wilayah Persekutuan tetapi
tiada sebarang tindakan yang diambil. Inilah yang mengecewakan saya kerana
awal-awal lagi saya telah menemui pegawai Pendaftaran yang
bertanggungjawabmen ukarkan nama anak saya, saya kata kepadanya "Tuan
sepatutnya memaklumkan terlebih dahulu kepada saya sebab di dalam kad
pengenalannya tecatat alamat saya, kenapa Tuan tidak memaklumkan kepada saya?"
Dia kata yang pihaknya telahpun memaklumkan kepada Pejabat Agama Islam
Wilayah. Bila saya semak di JAWI,pegawai di JAWI berkata mereka tidak
menerima apa-apa laporan daripada Jabatan Pendaftaran. Bermakna dalam
tempoh yang singkat saya telah berulang-alik kesana kemari tanpa sebarang
tindakkan yang diambil ke atas Hartina mahupun lelaki India itu.Selepas
kejadian itu mereka langsung tidak pulang ke rumah di Sri Sentosa itu.
Saya cuba mencari seorang rakan si lelaki itu yang turut sama berada pada
malam 26 Mac itu. Lelaki itu bekerja di Pizza Hut, Subang Jaya.
Saya meminta bantuan polis mencarinya untuk mengetahui di mana Hartina
dan teman lelakinya tinggal. Lelaki yang bekerja di Pizza Hut itu mahu
bekerjasama dengan polis dan telah menunjukkan tempat tinggal Hartina
iaitu di Jalan Kelang Lama. Polis berjaya menangkap mereka.
Keadaan Hartina tetap seperti dahulu, langsung tidak mahu bercakap
dengan saya.Ketika itu saya sudah mahu bertindak tetapi apabila memikirkan
orang sebelah pihak lelaki India itu ramai, saya membatalkan niat saya.Saya
hairan kenapa Hartina langsung tidak mempunyai perasaan lagi pada ibu
bapanya. Saya hairan perangainya benar-benar berubah. Jika pada saya dia
tidak sayang tidak mengapa tetapi bagaimana dengan ibu yang telah
mengandungkannya?
Selepas itu saya telah membawa Hartina ke Pulau Pinang dan tinggal bersama
saudara-mara. Sedar-sedar dia telah tiada. Adik saya di Perak telah
menelefon saya mengatakan pihak lelaki akan mengadakan majlis makan malam
bagi meraikan perkahwinan mereka di sebuah dewan di Perak.Pihak lelaki
telah mengedarkan kad jemputan kahwin kepada kaum India.Sebaik sahaja
mendapat berita itu, saya terus sahaja bertolak ke Perak.
Setibanya saya di Perak, saya terus membuat aduan kepada Jabatan Agama
Islam Perak dengan mengatakan pada 15 hb April 1996 pihak lelaki India itu
akan mengadakan majlis makan malam. Pada 14April,kira- kira pukul12.00
tengah malam, Jabatan Agama Islam Perak membuat serbuan dan berjaya
menangkap Hartina dan menahannya di Balai Polis Ipoh.
Keesokannya Hartina dibawa ke Mahkamah Syariah untuk mendapatkan perintah
reman selama seminggu. Sebelum sampai tempoh seminggu saya mendapat
panggilan telefon dari Jabatan Agama Islam Perak yang mereka ingin
menyerahkan Hartina kepada saya.Atas faktor keselamatan saya telah
menyerahkan Hartina kepada kawan adik ipar saya yang berada diKelantan.
Jadi pada 20 April1996 dengan bantuan Jabatan Agama Islam Perak, kami
berjaya membawa Hartina ke Kelantan.Kami menetap di sana sehingga 1 Mei
1996. Semasa kami di sana , saya diberitahu bahawa pihak lelaki telah
menyaman Jabatan Agama IslamPerak kerana telah memalukan mereka diatas
pembatalan majlis perkahwinan mereka.
Pegawai Jabatan Agama Islam Perak meminta kami membuat surat sumpah
daripada Hartina .Pada 31 April, kami terus membawa Hartina ke Pejabat
Agama Islam Kelantan.Di sana Hartina telah mengaku masih beragama Islam dan
kembali mengucap dua kalimah syahadah dihadapan tuan Kadi. Tuan Kadi telah
mengeluarkan satu surat pengesahan mengatakan bahawa Hartina telah memeluk
agama Islam kembali. Surat itu kami hantar ke Kuala Lumpur .
Bermakna kami telah menang atas tuduhan mencolek Hartina Rupa-rupanya ia
tidak berhenti setakat itu.Selepas itu sampai lagi satu surat saman malu
daripada si lelaki.Di dalam surat itu mereka menuntut gantirugi sebanyak
30juta daripada KerajaanNegeri Perak, Polis, Majlis Agama Islam Perak dan
Jabatan Agama Islam Perak atas dakwaan memalukan mereka pada majlis makan
malam meraikan perkahwinan mereka. Ini bermakna mereka tidak berpuas hati
dan terus mencari alasan untuk merampas Hartina daripada kami.
Dari Kelantan saya terus kembali ke Pejabat Pendaftaran Petaling Jaya untuk
proses penukaran kembali nama kepada Hartina di atas persetujuannya Setelah
segala-galanya selesai, pada 1 Mei 1996 kami sekeluarga telah membawanya ke
Pulau Pinang. Di Pulau Pinang keadaan Hartina seperti biasa, dia tetap
bergaul dengan saudara mara seperti biasa. Tiba-tiba di sana kami menerima
sepucuk lagi surat saman daripada si lelaki mengatakan kami telah
menculikisterinya. Saya membawa Hartina ke Mahkamah Pulau Pinang dan peguam
di sana telah mengatakan surat itu adalah afidavit tertuduh jadi kami
memerlukan seorang peguam dan satu jawapan bertulis.
Pada 9 Mei 1996 saya bersama anak berjaya mendapat seorang peguam dan saya
menetap di BatuCaves untuk menguruskannya. Tiba-tiba saya mendapat berita
dari Pulau Pinang yang mengatakan Hartina telah tiada. Saya terus
mengesannya di Pulau Pinang tetapi tidak berjumpa.Kemudian saya terus ke
Shah Alam dan bertemu dengan polis yang mengendalikan kesnya. Pegawai polis
tersebut mengatakan bahawa dia ada menerima laporan daripada Hartina yang
mengatakan dia keluar daripada rumah bapa saudaranya di Pulau Pinang secara
sukarela.Saya tidak boleh berbuat apa-apa. Ketika itu tidak dapat dinyatakan
bagaimana perasaan saya,bayangkanlah dalam tempoh yang singkat dan badan
yang sudah uzur, saya terpaksa melalui segalanya seorang
diri.Sayatinggalkan rumah dan perniagaan sayaberbulan- bulan. Saya asyik
berulang alik sahaja ke Kelantan,Pulau Pinang, Kuala Lumpur dan Shah Alam.
Walaubagaimana banyak laporan yang saya lakukan,tiada langsung tindakan
susulan diambil untuk mengesan Hartina dan lelaki India itu boleh pihak
berkuasa. Alasan mereka, mereka tidak tahu di mana anak saya dan lelaki itu
berada. Akhirnya saya mengupah seorang kawan saya untuk mengintip
mereka.Empat minggu kawan sayamencari, minggu keempat baru jumpa.
Kawan saya itu memerlukan masa yang lama kerana dia menguruskannya seorang
diri,tambahan pula dia bekerja di waktu siang. Menurut rakan saya
ini,Hartina dan lelaki India itu menetap di Taman Medan , Jalan Klang Lama.
Apabila saya mendapat tahu saya terus ke Balai Polis Shah Alam dan mengadu
ke bahagian Penguatkuasa. Saya amat Seterusnya saya ke pejabat Kemajuan
Islam (JAKIM), Pusat Islam. Mereka menyuruh saya membuat satu laporan baru.
Menerusi laporan yang saya buat, saya Mengatakan yang pihak si lelaki telah
menggugat akidah anak saya. Mereka telah menetapkan 5 September 1996 sebagai
tarikh untuk menyerbu rumah itu.
Pada 5 Sept 1996 kira-kira jam 11.00 pagi saya bersama seorang pegawai
Pusat Islam, dua orang Pegawai Polis dan seorang Penguatkuasa JAIS telah
pergi ke rumah tersebut. Kami meminta kebenaran masuk, setelah masuk,kami
meminta mereka memberi keterangan diri pula.Bila mendapat keterangan
diri,baru saya mendapat tahu Hartina telah menukar kembali namanya kepada
nama Hindunya. Pada 31 September 1995 dia menukar namanya kepada nama Hindu
buat pertama kali, pada 30 April1996 saya menukarkan pula nama Hindunya
kepada nama Islamnya dan pada 27 Mei 1996 dia menukarkan Namanya kembali
kenama Hindu. Bermakna semasa dia keluar dari rumah bapa saudaranya
diPulauPinang pada 9 Mei 1996 hanya pada 27 Mei1996 dia menukar kembali
namanya ke nama Hindunya. Ini bermakna proses pertukaran nama hanya dalam
masa dua minggu sahaja. Sebelum daripada itu saya ada menalipon pegawai
pendaftaran yang bertugas di bahagian menukar nama dan memberi ingatan
kepadanya agar jika ada percubaan dari pihak Hartina dan teman lelaki
Indianya itu ingin menukarkan nama Hartina kembali, cuba
lengahkan.Sayasenti asa berhubung dengan pegawai ini tetapi hasilnya tetap
mengecewakan. Hal yang saya tidak ingini tetap berlaku.
Bermakna jika proses pertukaran tidak berlaku tentu kami akan menang kes
ini. Tindakan Hartina dan teman lelaki Indianya lebih cepat, ini bukan
bermakna saya tidak bertindak,saya telah melakukan dengan sedaya upaya
saya, tetapi seperti apa yang saya nyatakan awal-awal tadi, saya
melakukannya seorang diri dan pihak berwajib tidak memberikan sepenuh
kerjasama kepada saya sekeluarga.
Kejadian serbuan 5 September 1996 itu benar-benar mencabar kewibawaan saya.
Ketika Pegawai Penguatkuasa itu berkata"Kami tak boleh berbuat apa-apa",
saya terus naik ke tingkat atas, dalam masa saya naik, si lelaki membawa
Hartina masuk ke bilik dan menguncinya dari dalam.Kemudian lelaki itu
berdiri di hadapan pintu sambil mencekak pinggang.Tujuan saya naik ketika
itu adalah untuk memujuk Hartina, tetapi lelaki India terlebih dahulu telah
membawa Hartina masuk ke dalam bilik. Saya bersuara dengan lembut untuk
memujuk lelaki itu supaya memeluk Islam dan selepas itu dia boleh mengambil
anak saya sebagai isteri dan saya boleh memberikan rumah saya di Seri
Sentosa itu kepada mereka. Itulah perkataan yang saya ulang beberapa kali,
tetapi lelaki India itu diam sahaja. Tidak lama kemudian dia bersuara dalam
bahasa Tamil dengan perkataan yang sungguh kesat dan kurang bersopan.
Katanya: "kalau hendak mengadu, mengadulah, apa kerajaan Malaysia boleh
tolong kamu?" Sambil itu dia mengutuk Islam dengan kata-kata yang
lucah.Ketika itu saya tahu bukan dia seorang sahaja yang terlibat,tetapi
mungkin ada dalang di belakangnya. Ketika dia menghina Islam, saya tidak
dapat menahan perasaan, kesabaran saya tercabar. Hati saya benar-benar
panas, saya mengeluarkan pisau lipat dari poket seluar dan saya tidak sedar
yang pisau itu saya gunakan untuk mengelar lehernya. Saya juga tidak
menghiraukan polis yang ada di belakang saya yang ketika itu sedang
menghubungi ketuanya untuk mendapatkan kebenaran pecah pintu untuk membawa
Hartina kebalai.Polis itu terkejut dan segera menahan darah yang memancut
keluar dari leher Rajeswaran dan membawanya turun ke bawah.
Berikutan peristiwa itu saya telah ditahan sehingga 16 Sept 1996 dengan
jaminan RM3000.00. Setelah dibebaskan, sepanjang bulan September saya tidak
ke mana-mana lagi , hanya duduk di rumah sahaja. Pada 1 Oktober 1996 saya
mula berniaga. Kegiatan saya selepas itu hanya berniaga dan duduk dirumah
sahaja. Kebetulan pada 1Disember 1996 Hartina dan Rajeswaran datang bersama
dengan rombongannya dan minum betul-betul dihadapan tempat saya berniaga.Apaniat sebenar mereka ?.
Saya mula berniaga jam 6.00 petang dan saya ditemani anak bongsu saya
Syukur Yazit yang ketika itu berumur 14tahun.Semasa saya baru mengeluarkan
barang perniagaan sate saya, lebih kurang empat atau lima meter dihadapan
saya, saya nampak mereka semua sedang minum. Saya meletakkan barangan sate
saya dan cuba pergi kearahnya (Hartina). Tujuan saya adalah untuk
bersembang dan memujuknya sekali lagi. Man a tahu jika hatinya terbukauntuk kembali
semula kepada Islam. Seelok sahaja saya sampai, Hartina bangun,seorang
demi seorang kawan-kawannya bangun. Saya tahu mereka bersedia untuk menyerang
saya, saya berpatah semula ke gerai untuk mengambil parang untuk
mempertahankan diri.Tanpa saya sedari di belakang saya orangnya sudah
menunggu.Lelaki yang bertubuh besar itu menendang saya dari arah belakang.
Saya yang sememangnya ada penyakit jantung dan sakit belakang tidak mampu
melawan.Saya jatuh tersungkur.Selepas itu kawan-kawannya yang lain datang
meluru ke arah saya, ada yang menendang, memijak, menumbuk dan bermacam-macam lagi mereka buat pada saya.
Ada juga yang melemparkan batu ke arah saya.Akhirnya saya pengsan kerana tiada tenaga untuk melawan. Apabila saya tersedar saya dapati, saya berada
di Hospital Kampar. Dari Hospital Kampar saya dihantar ke Hospital Ipoh.
Semasa di hospital saya nampak ada seorang polis menuju ke arah saya.Saya
ingatkan polis mengawal saya, tetapi rupa-rupanya mereka menjaga saya
agar tidak melarikan diri kerana saya disabit melakukan jenayah di atas aduan
Hartina yang mengatakan saya menyerang mereka.
Saya menyoal polis itu: "Apakah hanya untuk minum petang sanggup datang
dari Kuala Lumpur semata-mata untuk minum di situ?" Berdasarkan lapuran
polis yang dibuat oleh Hartina itu, keluar saja dari wad saya terus dibawa
ke balai dan ditahan didalam lokap selama lapan hari. Bayangkanlah dari wad
saya terus ke balai tanpa pulang ke rumah dahulu.
Bila saya masuk lokap, saya lihat Yazit sudah ditahan. Dia dimasukkan dua
hari sebelum saya ditahan.Baru saya tahu rupa-rupanya semasa saya diserang,
Yazit telah bertindak mngambil parang dan membelasah orang-orang
rajeswaran. Itulah kasih anak, dalam usia14 tahun sanggup menggunakan senjata tajam
semata-mata untuk mempertahankan bapa.( En.Kamaruddin terhenti seketika sambil menyapu airmata).
Selepas sembilan hari kami dibebaskan dengan jaminan RM2000.00 seorang.Selepas itu saya hanya berehat sahaja dirumah kerana badan saya masih terasa sakitnya. Walaupun saya berehat di rumah,saya terus berhubung dengan peguam saya untuk mendapatkan maklumat mengenai perkembangan Hartina dan rajeswaran.
Setelah empat bulan berehat, saya mendapat surat dari Mahkamah yangtelah
menetapkan 4 Mei 1998 sebagai tarikh perbicaraan pertama dijalankan.
Rajeswaran adalah saksi ketiga.Selepas dua minggu daripada tarikh
perbicaraan itu, iaitu pada 20 Mei 1998 pada sebelah pagi, Rajeswaran terkena dua das tembakan.
Maknanya sejak dari Mac 1996 Rajeswaran tidak kena apa-apa tembakan pun,tiba-tiba pada 20 Mei iaitu selepas tarikh perbicaraan dia terkena tembakan. Berdasarkan atas apa yang mereka lapor sebelum ini ada mengatakan jika ada apa-apa terjadi ke atasnya,orang pertama yang disyakki adalah saya.Berikutan dengan itu saya telah tahan sekali lagi di Balai Polis Kampar selama tiga jam pada 20 Mei 1998.Saya diheret bersama Yazit yang turut juga disyaki.Yang menghairankan ialah Yazit turut dituduh terlibat sedangkan ketika itu usianya baru 16tahun. Jika benar saya melakukan, takanlah budak seusia Yazit yang akan saya babitkan bersama. Kami berdua digari.Polis yang menggari kami juga terkejut melihat saya. Sebenarnya sebelum kejadian itu polis telah berjumpa dengan saya, memberi nasihat agar tidak lagi
melakukan kekecohan dan menasihati saya agar melakukan solat hajat dan berdoa.
Saya ikut nasihatnya, tambahan pula saya baru selesai menjalani pembedahan tulang belakang.Takkanlah saya tergamak melakukan perkara merbahaya itu?Tetapi saya tidak berkuasa, saya hanya menurut perintah dan arahan pihak polis. Kami telah disoal,Yazit telah dipaksa mengaku bahawa kami yang merancang kejadian tembakan itu.
Selepas seminggu Yazit dibebaskan, saya masih ditahan selama dua minggu.Segala akuan saya disiasat. Mereka bertanya saya telahmengupah siapa dan berapa yang saya bayar untuk mengupah penjenayah itu.Saya tetap tidak mengaku kerana saya tidak tahu apa-apa. Mereka memukul Yazit dengan tujuan supaya saya mengaku setelah melihat Yazit diseksa dengan teruk.Akhirnya Yazit terpaksa berbohong dan mengaku ada melakukannya kerana sudah tidak tahan dipukul dengan teruk. Saya katakan kepada polis, apabila
keadaan semakin teruk, segala yang benar menjadi palsu dan perkara palsumenjadi benar. Saya tetap tidak mengaku sehingga polis menangguhkan kes saya untuk di bicarakan.
Selepas dua minggu saya di bebaskan,sehingga kini ia masih dalam kes.Itulah serba sedikit kejadian dan rentetan peristiwa yang dialami olehkami sekeluarga. Bukan tujuan saya untuk membuka aib sendiri,bahkan ianya lebih bertujuan sebagai pengajaran dan panduan kepada oranglain.Apa yang saya harapkan agar tidak ada lagi Hartina kedua selepas kejadian yang menimpa Hartina, anak saya itu.Sebelum tidur macam-macam perkara yang saya fikirkan. Adakalanya timbul persoalan, kenapa begitu kuat ujian yang saya perlu tempuhi?. Kenapa saya yang melalui segala ini? Apabila teringatkan terjemahan ayat dari surah An'am ayat 125 saya beristighfar. Ayat yang bermaksud. "Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah, akan dibuka pintu hatinya dan sesiapa yang tidak dikehendakki, maka akan disempitkanNya" . Apabila sesuatu perkara
telah menimpa ke atas kita, kita harus menerimanya sebagai salah satu
daripada rukun Iman. Qada dan Qadar dari Allah, itu adalah kehendak Allah.
Itulah caranya saya memujuk hati saya.Harapan saya sekarang ialah agar Hartina
kembali kepada Islam. Dunia ini luas, duduklah di mana-mana asalkan dalam agama Islam. Tidak perlulah dia kembali kepada kami. Bukan kami tidak memaafkannya, tetapi cukuplah penderitaan dan penyiksaan yang kami lalui atas perbuatannya itu

.::APA HEBATNYA AGAMA LAIN DR ISLAM??TLG BACA DAN MENGETRI::.

'Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu?
Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak
nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain
ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikutboyfriend.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang
Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling
kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu.
Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara
kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya
dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah.
Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita.
Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun
1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan
Melayu atas alasan keluar dari Islam.


Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk
Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya
sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516
orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah
beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita
Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini
satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan
akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut.
Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman
kita sendiri.

Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad
2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita
untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan
pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di
masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang
sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah
agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi
ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al
Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam.
Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal
surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang
dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah.
Surah Sajadah pun dia hafal ... Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan
Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan
Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa,
pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada
dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga
keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun
di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,

'Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu,
Intan dah kristian.'


Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad.
Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa
boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia.
Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang
dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk p
ermohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan
..


Butir asal permohonan.. ....


Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina
Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan
untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang
permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara
salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan
Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin
timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28
November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.


Sebab yang dia beri, 'Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur
Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran
agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat
sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.'

Perenggan 23: 'Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung
secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan
bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama
pilihannya iaitu Kristian Khatolik'.

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan
menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun)
berhak mutlak menukar gamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan
orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita
sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila
berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil,
undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah
acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya
perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan,
politik, ekonomi.... semua tak termasuk.

Article 4 pula menyatakan: 'Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang
bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini
termasuklah hukum syara'.


Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.

Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa
mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya..
Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah
dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya
selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di
kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke
restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi . Bukan itu
saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa
boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-p eluk dalam
keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu
kat tengkuk, menggelupur dia depan kedai tu.


Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak
pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak
menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya
menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat
report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik
lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang
mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya
3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak
sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama
Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu
laknatullah ), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu
laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin,
anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek
utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya
menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara
Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja,
4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta
dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan
hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama asal
Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah.Ada anak lelaki,
nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk
Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata ?eh!?
Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin
Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci
datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya.Yusof
tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan
perintah penjagaan hak ke atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak
ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi
pada si minachi ni. Heran sungguh. Bila si minachi ni tak dapat nak ambil
balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof
dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah
Alor Setar). Yusof masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ini, budak tu
kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni,
dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang
dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun
telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman
anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia
ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia
masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan
warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas.
Terpaksa buat perisytiharan. 'Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak
seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18
tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa
Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam.' Atas
kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama
2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun,
dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya
sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing
semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun.
Sambil menangis, budak tu kata ' Saya yang arif, kekal dalam agama saya,
saya masih nak nama Nur Aini.' Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga
mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah
seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5
tuduhan. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa
sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.


Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti
Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak
mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14
Februari, pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka.
3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan
agama.

Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia
Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang
Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di
hadapan. Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan
dibunuh. Amar kata,'Allah hu Ahad'.. Terus Yasir kena pancung di padang
pasir. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke
jantung. Mampu berkata 'Allah hu Ahad'. Berlari Amar menemui Rasullullah
SAW. Dan akhirnya, mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid
berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir
laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa
itu.Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus,
tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong. Sehinggakan Majlis Agama
Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah
saudara-saudara kita yang mati syahid itu. Apalah dosa anak kecil yang
berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang.
Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah,
seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut.
Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada
ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah
hangat seperti baru mati. Peluhterpercik pada dahi mereka. Mereka
dikebumikan di kubur Bukit Kiara.
Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka
bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena
dengan hati kita Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara
kita sendiri Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan
Majlis agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama
asalnya.

Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW
berpesan 'Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang
kepad a umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya
seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak'. Sahabat
bertanya 'Apakah fitnah besar
itu ya Rasullullah? ' 'Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari
itu, di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang
Islam, pagi kafir balik.' Sahabat bertanya lagi. 'Mengapa begitu ya
Rasullullah? ' Rasullullah SAW menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan
nilai dunia'.


Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, 'Akan datang fitnah murtad
ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap.'
Mana nampak?
Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak
nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah Belum habis cakap,
dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah
teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis
berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya 'International
Jew' (tak Silap saya).

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak.
Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada
saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya.
Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar.
Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang
kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam
perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6
yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada
ditulis dengan emas di London . Dia berkata:
'Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan
kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan
berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang
walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka
tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita
perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan
peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam.'

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492, kerajaan Islam
Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511
kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam
Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama
lepas tu,tumbang kerajaan Islam Mindanao ..Lepas tu kerajaan Islam Acheh
... semuanya satu demi satu..

Macamana benda ni boleh terjadi?

Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY . Pertama
kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita
tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa
tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a datang
bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab
nak sebarkan ajaran Kristian.

Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian yang
nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah 'garam dan ragi'. Garam sebagai
perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya ubi
kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya
tapai. maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam.
Hakikatnya
kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang Rasulullah SAW
kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata
macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu.

Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah
dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu
petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh
George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh
Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan
ragi'. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu
berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya.
Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam
masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan
menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap.
Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian,
bukannya organisasi. Dirasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik
dan etikal, bukan bersifat formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak
menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal,
menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar
dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang
bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu
seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu
nanti,dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian
muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati..
'Sebenarnya dia ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu sendiri
tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara
kebajikan pulak... Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah
pinggang,kelab lion, bulan sabit merah, Saint John's Ambulans, sapa tak
kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme.
Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah
kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah
dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan
tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari
fitnah besar ini. Paling kurang pun, fowardkan email ni kepada saudara
kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung
jawab kita semua.

Akhir sekali,
email ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apa
saja. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku
Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum
terlambat.

#kawan-kawan yang dikasihi, tolong forwardkan
email ini untuk pengetahuan dan tindakan kita semua sebagai orang Islam
agar perkara ini boleh dijadikan iktibar dan benteng untuk kita
mempertahankan akidah kita yang telah di Islamkan atas tiket keturunan
dimana dengan sebab ini kita telahpun mendapat banyak rahmat dan belas
ihsan dari Allah tanpa perlu melalui hidup Sebagai seorang yang terpesong
dari ajaran-Nya dan sentiasa mencari-cari
jalan yang betul.

Di harap rahmat Allah dan doa-doa para waliullah dapat melindungi kita
sehingga kita kembali ke sisi-Nya. Sementara itu, berhati-hatilah dalam
apa jua yang kita lakukan dan sentiasa beringat
kepada Allah.